Autoškola Zeleni val - Sarajevo

Kretanje na uzbrdici uz pomoć ručne (parkirne) kočnice

Zaustavljanje na uzbrdici treba izbjegavati ako je podloga skliska (snijeg, blato) jer je otežano zaustaviti se, a kasnije i krenuti.

Ako smo ipak prisiljeni zaustaviti se na uzbrdici (zbog prometnih uvjeta), krenut ćemo na sljedeći način:

Aktiviramo ručnu kočnicu (povučemo je prema gore), stavimo ručicu mjenjača brzina u prvi stepen prenosa (česta greška kandidata je kretanje u drugoj- zaborave promijeniti s.p.), papučica kvačila (spojke) je sve vrijeme stisnuta.

Pritisnemo osigurač na ručnoj kočnici i držimo ga stisnutim.

Dodamo malo gasa u zavisnosti od veličine uspona i popuštamo kvačilo do tačke gdje dolazi do prenosa sile”vaga” (pri prednjem pogonu zadnji kraj vozila se spusti)

Na tom mjestu kvačilo zadržimo i spustimo ručnu kočnicu (ako slučajno vozilo malo krene unazad  još malo popustimo kvačilo (najčešće nijansu ili nikako).Kad se prenos izvrši(to mora da čujete i osjetite),pustite pedalu kvačila.

Cijeli postupak izgleda ovako.

– Na Ispitu iz predmeta Upravljanje vozilom na javnom putu ispitivač od vas često traži da se prije kretanja na uzbrdici uz pomoć ručne kočnice, isključite iz saob. Ne zaboravite uključiti desni pokazivač prije zaustavljanja. Prije kretanja ne zaboravite uključiti lijevi pokazivač i napraviti provjeru (kandidat se koncentriše na kretanje, a zaboravi na provjeru koja je na ispitu teška 50 bodova. Kandidat je sretan jer je uspio uspješno krenuti na uzbrdici, a na kraju ne zadovolji na ispitu zbog provjere). Ako ste se zaustavili na uzbrdici zbog uslova u saobraćaju  i nastavljate vožnju svojom saob. trakom, niste dužni uključivati pokazivače smjera. Potrebno je razlikovati zaustavljanje zbog isključivanja iz prometa i zaustavljanje iz razloga saob.uslova.

– Zaborave ručicu mjenjača brzina staviti u prvi stepen prenosa, motor se gasi prilikom kretanja

– Previše dignu papučicu spojke, ne osjete pravi moment prenosa sile

– Zadrže papučicu spojke u pravom momentu, spuste ručnu i nakon toga naglo i previše dignu papučicu spojke

– Ne spuste ručicu ručne kočnice do kraja, nastavljaju voziti sa polupodignutom ručnom kočnicom